Awarie serwerów JPK

Problemy z wysyłką e-deklaracji i plików JPK, w tym długo przeciągające się statusy wysyłki oznaczające przetwarzanie dokumentów (status 120 dla JPK), są powodowane przez awarie lub przeciążenia systemów rządowych.


Prosimy śledzić komunikaty publikowane na stronie ministerialnej:

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/


Błędy weryfikacji dokumentów XML (JPK, e-deklaracje), takie jak poniżej:



są spowodowane brakiem łączności z repozytorium schematów Ministerstwa Finansów. Problem może być po stronie użytkownika (np. brak internetu, połączenie jest wymagane do weryfikacji na zgodność z rządowym schematem) lub po stronie MF - przeciążenie lub awaria serwera rządowego.

Awarie i opóźnienia w systemie e-deklaracji

Awarie po stronie systemu e-deklaracji najczęściej objawiają się długim czasem oczekiwania na potwierdzenie odbioru, długo utrzymującym się statusem 301, ewentualnie błędem HTTP. Należy wówczas ponowić próbę wysyłki lub pobrania UPO w późniejszym czasie.


Prosimy śledzić komunikaty publikowane na stronie ministerialnej:

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/


Awarie białej listy

Poniżej pokazano błąd połączenia z niedziałającym systemem białej listy:





W przypadku tego typu komunikatów nie należy kontynuować bowiem jest to strata czasu, należy poczekać na przywrócenie funkcjonowania systemu ministerialnego.


Funkcjonowanie białej listy można sprawdzić poprzez sprawdzenie czy działa strona:

https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka




Awarie systemu BIR1 w GUS


Podobny komunikaty będą się pojawiać w przypadku awarii systemu BIR1 w GUS, nie ma wówczas możliwości pobierania danych podmiotów z bazy REGON.

Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl
Aktualne wersje programów: TaxMachine 3.32.1.4600, TaxMachine PITy 23.3.1.417.