Problemy z łącznością z bramkami usług rządowych

Częstą przyczyną problemów z łącznością, np. typu "Limit czasu operacji został przekroczony", błędy HTTP 500 (The request timed out) czy 503 (Service Unavailable) itp. są:

Awarie serwerów JPK

Problemy z wysyłką e-deklaracji i plików JPK, w tym długo przeciągające się statusy wysyłki oznaczające przetwarzanie dokumentów (status 120 dla JPK), są powodowane przez awarie lub przeciążenia systemów rządowych.


Prosimy śledzić komunikaty publikowane na stronie ministerialnej:

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/


Błędy weryfikacji dokumentów XML (JPK, e-deklaracje), takie jak poniżej:



są spowodowane brakiem łączności z repozytorium schematów Ministerstwa Finansów. Problem może być po stronie użytkownika (np. brak internetu, połączenie jest wymagane do weryfikacji na zgodność z rządowym schematem) lub po stronie MF - przeciążenie lub awaria serwera rządowego.


Przestarzały system operacyjny Windows bez aktualizacji

Jeżeli korzystasz z systemu Windows, którego producent (Microsoft) już nie wspiera technicznie (wszystkie wersje wcześniejsze niż Windows 10) to mogą występować problemy związane z brakiem wymaganych przez systemy ministerialne protokołów szyfrujących. Może też brakować aktualizacji zabezpieczeń, w tym aktualnych certyfikatów głównych urzędów certyfikacji, wymaganych do poprawnego działania programów i wyświetlania stron internetowych, pojawia się wówczas komunikat o błędzie Windows 12175.

Aby zapewnić prawidłowe działanie przenieś program TaxMachine na komputer z systemem Windows 10 lub Windows 11.



Awarie i opóźnienia w systemie e-deklaracji

Awarie po stronie systemu e-deklaracji najczęściej objawiają się długim czasem oczekiwania na potwierdzenie odbioru, długo utrzymującym się statusem 301, ewentualnie błędem HTTP. Należy wówczas ponowić próbę wysyłki lub pobrania UPO w późniejszym czasie.


Prosimy śledzić komunikaty publikowane na stronie ministerialnej:

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/


Awarie białej listy

Poniżej pokazano błąd połączenia z niedziałającym systemem białej listy:





W przypadku tego typu komunikatów nie należy kontynuować bowiem jest to strata czasu, należy poczekać na przywrócenie funkcjonowania systemu ministerialnego.


Funkcjonowanie białej listy można sprawdzić poprzez sprawdzenie czy działa strona:

https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka



Awarie systemu BIR1 w GUS

Podobne komunikaty będą się pojawiać w przypadku awarii systemu BIR1 w GUS, nie ma wówczas możliwości pobierania danych podmiotów z bazy REGON.

System VIES

System VIES to nie jest jednolity system i składa się z osobnych systemów dla każdego kraju unijnego. W związku z tym czasem zdarza się, że weryfikacja nie działa dla jednego z krajów, należy wówczas zaczekać i ponowić weryfikację w późniejszym terminie.

KSeF - e-faktury

System KSeF posiada ograniczenia jeżeli chodzi o częstotliwość wykonywania niektórych operacji, wartości te są opublikowane w tym dokumencie: https://ksef.mf.gov.pl/document/LimitValues/1.3/PL

Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl
Aktualne wersje programów: TaxMachine 3.40.1.4996, TaxMachine PITy 24.2.1.453.