Problemy z systemami rządowymi (e-deklaracje, JPK, biała lista, BIR1)
Awarie serwerów JPK
Problemy z wysyłką e-deklaracji i plików JPK, w tym długo przeciągające się statusy wysyłki oznaczające przetwarzanie dokumentów (status 120 dla JPK), są powodowane przez awarie lub przeciążenia systemów rządowych.
Prosimy śledzić komunikaty publikowane na stronie ministerialnej:
https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/
Błędy weryfikacji dokumentów XML (JPK, e-deklaracje), takie jak poniżej:
są spowodowane brakiem łączności z repozytorium schematów Ministerstwa Finansów. Problem może być po stronie użytkownika (np. brak internetu, połączenie jest wymagane do weryfikacji na zgodność z rządowym schematem) lub po stronie MF - przeciążenie lub awaria serwera rządowego.
Awarie i opóźnienia w systemie e-deklaracji
Awarie po stronie systemu e-deklaracji najczęściej objawiają się długim czasem oczekiwania na potwierdzenie odbioru, długo utrzymującym się statusem 301, ewentualnie błędem HTTP. Należy wówczas ponowić próbę wysyłki lub pobrania UPO w późniejszym czasie.
Prosimy śledzić komunikaty publikowane na stronie ministerialnej:
https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/
Awarie białej listy
Poniżej pokazano błąd połączenia z niedziałającym systemem białej listy:
W przypadku tego typu komunikatów nie należy kontynuować bowiem jest to strata czasu, należy poczekać na przywrócenie funkcjonowania systemu ministerialnego.
Funkcjonowanie białej listy można sprawdzić poprzez sprawdzenie czy działa strona:
https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka
Awarie systemu BIR1 w GUS
Podobny komunikaty będą się pojawiać w przypadku awarii systemu BIR1 w GUS, nie ma wówczas możliwości pobierania danych podmiotów z bazy REGON.
Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl
Aktualne wersje programów: TaxMachine 3.32.1.4600, TaxMachine PITy 23.3.1.417.