Antywirusy są najczęstszą przyczyną problemów z instalacją, aktualizacją, rejestracją, aktywacją licencji, wysyłką wiadomości i e-dokumentów, ale też z uruchamianiem programu i wczytywaniem wzorców dokumentów. Aby zweryfikować czy antywirus/zapora powoduje problemy należy ją wyłączyć i sprawdzić działanie programu. Konieczna może być reinstalacja programu jeżeli jego pliki zostały usunięte.


Prosimy korzystać z systemowego antywirusa wbudowanego w Windows 10 i Windows 11, ewentualnie tak skonfigurować antywirusa aby nie blokował programu, w tym dodać wszystkie katalogi programu do listy wykluczonych ze skanowania. Dodawanie katalogów i plików do wyjątków opisane jest w dokumentacji antywirusa.


Antywirusy często posiadają funkcję blokowanie nowych programów, których nie widziały wcześniej, co dla często aktualizowanego TaxMachine może skutkować okresowym blokowaniem pełnego działania. Ostatnio problemy tego typu występują dla Nortona, sugerujemy wyłączenie tej opcji, w Nortonie nazywa się to "Sonar", opis opcji konfiguracji: https://support.norton.com/sp/pl/pl/home/current/solutions/v3672136.


Zwracamy też uwagę na to, że problemy z fałszywymi alarmami ze strony Nortona i innych (anty)wirusów to nie tylko problem TaxMachine, w doborowym gronie jest tez Steam, NetBeans, TurboTax, GOG Galaxy i wiele innych.

Wyniki wyszukiwania tylko na temat Nortona dają około 403 000 wyników:

https://www.google.com/search?q=norton+sonar+false+positive


Fałszywe alarmy wszczynane przez antywirusy prosimy zgłaszać do ich producentów. Lista stron informujących jak zgłaszać fałszywe alarmy dla niektórych antywirusów:


Jeżeli antywirusa nie ma na tej liście lub link nie działa to należy wpisać w google: [NazwaAntywirusa] false positive report.

Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl
Aktualne wersje programów: TaxMachine 3.20.2.4006, TaxMachine PITy 22.1.1.333.