Pomoc - zgłaszanie problemów z programem, pytania na temat jego obsługi

pomoc@taxmachine.pl


Przed zgłoszeniem problemu prosimy zapoznać się z najczęstszymi przyczynami problemów. W szczególności należy sprawdzić czy przyczyną problemu nie jest program antywirusowy oraz czy program jest w aktualnej wersji (aktualna wersja program TaxMachine to: 3.40.1.4996, a TaxMachine PITy: 24.2.1.453).


W przypadku pytań związanych z księgowaniami należy najpierw przejrzeć tematy zgrupowane pod księgowanie dokumentów, są tam opisane wszystkie typowe księgowania. Jeżeli zginęły dane to należy sprawdzić czy ich nie odfiltrowano


Zgłaszając problem z programem prosimy o dokładne opisanie na czym on polega. Prosimy także podać:

  • wersję systemu operacyjnego, najlepiej przesłać zrzut ekranu z programu winver.exe (nacisnąć klawisz Windows + R, wpisać winver i Enter), 
  • dokładną wersję zainstalowanego programu, numer wersji składa się z 4 liczb oddzielonych kropkami i jest podany na dole głównego okna programu na pasku statusu,
  • nazwę zainstalowanego programu antywirusowego jeżeli jest inny niż systemowy Windows Defender,
  • wersję zainstalowanego serwera bazy danych MariaDB lub MySQL dla instalacji wielostanowiskowych,
  • wersję wykupionej licencji (jedna z: standard, rozszerzona, profesjonalna, dla biur).


Dokumentując problemy prosimy załączyć zrzuty ekranu. Np. w razie problemów z księgowaniem należy załączyć zrzut ekranu z okna księgowania, okna edycji rejestru VAT dla VAT-owców wybranego w księgowaniu, zrzuty ekranu z raportów i wszelkie inne zrzuty które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu. Pomocne mogą być także filmy nagrane np. telefonem lub jednym z darmowych programów do nagrywania filmów z pulpitu (np. Screen Recorder Pro For Win10).


W razie problemów z deklaracjami czy plikami JPK prosimy je załączać w załącznikach jako pliki .tmdb, .json lub .xml. Raporty w postaci arkuszy kalkulacyjnych lub zapisane w postaci PDF także mogą być pomocne.


Prosimy o dostarczenie wszelkich materiałów, związanych bezpośrednio lub pośrednio z problemem, mogących pomóc w jego rozwiązaniu. Pomocne mogą być także logi z wykonania programu, link do nich jest dostępny w programie na zakładce "Konfiguracja", menu "Katalogi programu".


Przekazując kompletny opis mogą Państwo otrzymać rozwiązanie problemu w możliwie najkrótszym czasie. Rozwiązanie problemu, dla którego nie podano szczegółowych informacji, zajmie dużo więcej czasu lub nie będzie możliwe.


Zrzuty ekranu najlepiej wykonywać z użyciem darmowego programu Greenshot: https://getgreenshot.org/. Program ten pozwala na łatwe wykonywanie zrzutów dowolnego fragmentu ekranu. Do nagrywania filmów można użyć np. Screen Recorder Pro For Win10, ta darmowa aplikacja jest dostępna w sklepie Microsoft Store na Windows 10 i Windows 11.

Inne sprawy

biuro@taxmachine.pl

Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl
Aktualne wersje programów: TaxMachine 3.40.1.4996, TaxMachine PITy 24.2.1.453.