Podano błędne dane autoryzacyjne, nie zgadzają się one z danymi w Urzędzie Skarbowym. Najczęstsze błędy to:

- wpisanie w polu "Nazwisko i imię" najpierw imienia, a potem nazwiska (ważne jest zachowanie prawidłowej kolejności, w programie TaxMachine raczej ten problem nie powinien występować),

- błąd literowy w imieniu lub nazwisku,

- błąd w numerze NIP,

- podanie niewłaściwej kwoty przychodu za 2019 rok (musi to być łączna kwota przychodu z deklaracji rocznej, niezaokrąglona - z groszami po przecinku, bez przychodu małżonka, jeśli było to wspólne rozliczenie, należy podać kwotę przychodu z PIT za rok bieżący - 2) lub podanie kwoty przychodu za rok 2018 bądź 2020. 


Weryfikacja zgodności danych autoryzacyjnych odbywa się po stronie systemów Ministerstwa Finansów, program tylko przekazuje te dane razem z treścią dokumentu JPK.


Program może automatycznie odszukać kwoty przychodów jeżeli w bazie danych znajduje się zeznanie roczne PIT podatnika VAT za rok rok bieżący - 2, służy do tego przycisk "Znajdź przychód ..." jak na poniższym zrzucie.




Zwracamy uwagę, że każdego 1 stycznia kwota przychodu do danych autoryzacyjnych zmienia się, nie można już stosować kwoty wykazywanej w poprzednim roku, z wyjątkiem dosyć rzadkiego przypadku, gdy kwoty przychodu są identyczne w zeznaniach PIT za kolejne lata.


Jeśli po wprowadzeniu zmian i ponownym przesłaniu dokumentu pojawi się ponownie status 419, skontaktuj się z właściwym urzędem skarbowym i wyjaśnij niezgodności.


Prosimy też zapoznać się z tematem: Za który rok podać kwotę przychodu?

Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl