Konfiguracja poczty
Konfigurację poczty do wysyłki wiadomości do klientów przeprowadza się w oknie edycji biura rachunkowego, na zakładce "Poczta elektroniczna". Każde biuro rachunkowe zdefiniowane w programie może mieć określone inne konto. Dodatkowo istnieje możliwość zdefiniowania konta alternatywnego do wysyłki wiadomości na podane domeny.
Prosimy pamiętać o wskazaniu foldera poczty wychodzącej na serwerze IMAP. Program zapisuje wszystkie wysyłane wiadomości w tym folderze konta pocztowego podczas wysyłki.
Wysyłane do klientów wiadomości są także zapisywane w bazie danych, pod firmą klienta w "Wiadomości wysłane" oraz pod firmą biura w "Wiadomości wysłane do klientów" (wiadomości wysłane do wszystkich klientów biura).
Pamiętajmy, że niektóre konta pocztowe wymagają włączenia dostępu przez SMTP lub IMAP, jest tak np. w przypadku kont GMail. Dodatkowo, TaxMachine nie obsługuje autoryzacji OAuth2, w związku z tym dla GMail należy włączyć dostęp z tak zwanych "mniej bezpiecznych aplikacji" (TaxMachine korzysta z szyfrowania SSL, tak więc jest w pełni bezpieczny). Dotyczy to także kont pocztowych Google na własnej domenie.
Ważna zmiana dla darmowych kont Gmail od 30 maja 2022
W dniu 2022-05-30 Google wyłączyło dostęp do poczty z użyciem loginu i hasła z innych aplikacji dla kont darmowych:
https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=en
Należy korzystać z hasła aplikacji:
https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=pl
Płatne konta pocztowe z Google Workspace działają w TaxMachine bez konieczoności definiowania hasła aplikacji, ale może się to zmienić w przyszłości:
https://workspace.google.com/intl/pl/
Konta na Outlook.com (Microsoft) także mogą wymagać zdefiniowania hasła aplikacji:
Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl
Aktualne wersje programów: TaxMachine 3.39.1.4945, TaxMachine PITy 24.2.1.453.