Konto głównego administratora


Włączenie mechanizmu autoryzacji dostępu do bazy danych odbywa się w oknie opcji bazy danych. Opcje autoryzacyjne dostępne są tylko w wersji Pro i w wersji dla biur programu TaxMachine.




W oknie edycji opcji bazy należy włączyć autoryzację i podać hasło głównego administratora "Admin":




Po włączeniu tej opcji dla dostępu do bazy wymagane będzie podanie hasła:




Okno konfiguracji bazy zawiera także listę ról definiowanych przez administratorów. 




Dodatkowe role mogą służyć do ograniczania dostępu do elementów programu dla których przewidziano taką możliwość, na ten moment jest to dostęp do firm i właścicieli. Definiowanie własnych ról nie jest jednak do tego niezbędne, można korzystać z ról predefiniowanych, ich lista znajduje się w oknie edycji użytkownika. 


Konta użytkowników

Edycja użytkowników odbywa się pod wezłem "Pozostałe dokumenty/Użytkownicy".









Okno edycji użytkownika pozwala na zdefiniowanie nazwy, adresu e-mail, hasła. Potwierdzenie konta nie jest obecnie wymagane, pole to jest związane z kontami TMWeb. Konto można zdezaktywować odznaczając pole "Konto jest aktywne".

Poniżej tych informacji mamy pola związane z uprawnieniami, można przydzielić rolę główną i role dodatkowe, tutaj też pojawią się własne role zdefiniowane w oknie konfiguracji bazy. Dalej znajdują się dane kontaktowe, informacje dodatkowe oraz przypisanie uzytkownika do klientów biura dla kont klientów (opcja dostępna tylko w wersji dla biur, używana w systemie TMWeb).





Ograniczanie dostępu do firm i właścicieli


Kolejnym elementem systemu autoryzacji jest ograniczanie dostępu do klientów i właścicieli do użytkowników przypisanych do określonej roli. Użytkownicy przypisani do ról "Administrator" zawsze mają dostęp do wszystkich podmiotów. Użytkownicy z rolą "Zleceniobiorca" nie ma dostępu do biur rachunkowych, chyba że mają też rolę "Fakturzysta". Podmioty do których użytkownik nie ma dostępu nie są dla niego widoczne.


Pola o których mowa są pokazane poniżej:




Dla właściciela:




Pole "Wymagana rola" jest widoczne w liście firm i właścicieli:




Jak wyłączyć autoryzację jeżeli nie pamiętamy hasła żadnego administratora?

Dostęp do opcji autoryzacyjnych mają tylko administratorzy, jeżeli nie pamiętamy hasła żadnego z nich autoryzację można wyłączyć poprzez edycję tego pola w bazie danych, należy wpisać wartość 0 aby wyłączyć autoryzację:


Zamów nowe licencje, dodatkowe stanowiska, ulepszenia lub aktualizacje na stronie: https://sklep.taxmachine.pl
Aktualne wersje programów: TaxMachine 3.46.2.5149, TaxMachine PITy 25.2.1.5139.